Effekten af en annonce kamagne

Hvor mange nye kunder, brugere etc. kan jeg få med en annonce kampagne:

Ja, hvordan er vejret i Australien – eller klokken i USA - kunne vi så svare.

Der er så mange forskellige faktorer som spiller ind, og som kan afgøre om din kampagne bliver en succes.
Som et eksempel kan vi antage, at du ønsker mersalg af et produkt – lad os se på, hvad der kan påvirke responsen:

- Hvor stor er målgruppen til produktet.
- Prisen på produktet.
- Hjemmesiden hvor annoncen vises.
- Udformningen og placeringen af reklamen.
- Modtagelsen af ”kunden” på din hjemmeside.
- Og meget mere.

Man kan sige at resultatet af din annonce kampagne afhænger af din egen indsats og dit forarbejde. Annoncer på nettet er en god investering, men succes raten afhænger af indholdet og udformningen af budskabet.

Effekten af en annonce kamagne:
At måle effekten af annonce investeringer burde være rimelig simpel – eller er det så simpelt?

Du kan se i den statikstik vi sender til dig efter endt kampagne, hvor mange nye brugere vi har sendt til dig, du kan se i dine egne statistikker hvor mange salg, leds, kunder etc. du har fået, alt dette er målbart – men hvad med branding værdien, den er svær at måle!

Hvad er branding?
Direkte oversat betyder branding "brændemærkning" - et af de få tilfælde, hvor oversættelsen faktisk rammer plet.

Formålet med branding er at brændemærke et firmanavn, hjemmeside, produkt, serviceydelse, etc., ind i hjernen på forbrugeren, så det ligger i underbevidstheden - og bliver fremkaldt den dag, hvor der opstår et behov.

Branding er ikke at skaffe direkte ordrer. Formålet er at lagre et navn eller budskab hos forbrugeren.

Branding vedkommer alle, uanset om dit firma er lille eller stort, om dit produkt er kendt eller ukendt. Branding angår nemlig alle slags varer, tjenesteydelser og virksomheder.

Hvad er værdien af branding?

Tænk på hvis vi slettede disse ord fra alle menneske hjerne på jorden: Coca Cola, Windows, Apple, Nordea, McDonald’s, Google – hvor meget tror du så disse virksomheder ville falde i værdi?